Selasa, 4 Ogos 2009

Rangkuman Hidupku di Penghujung Julai 2009-Awal Ogos 2009

Sudah lama tidak menaip di sini. Rasanya seperti orang yang baru belajar memblogging.

Sekalung tahniah buat sahabat-sahabatku yang telah menamatkan zaman bujang mereka. Sungguh tidak disangka, Izzat dan Wardah akan berkahwin dalam masa yang terdekat ini. Semoga kekal ke anak cucu bersama pasangan masing-masing.

Sehingga kini, aku masih lagi merasa ralat kerana tidak dapat hadir kedua- dua majlis yang bersejarah bagi sahabat-sahabatku itu. Pokjak (Izzat) telah selamat menjadi suami orang pada 25/7/09. Pada tarikh tersebut, kebetulannya aku ada kelas Pathology bersama Prof Ungku Chulan.

Wardah pula telah selamat menjadi penyeri hati Faizal (kawanku juga) pada 1/8/09. Ketika tarikh ini, aku berada di Negeri Sembilan untuk menjayakan program follow-up baktisiswa.

Ketika tarikh ini, aku berada di persimpangan yang amat sangat.. Aku harus memilih untuk memenuhi jemputan Wardah dan Faizal atau memenuhi jemputan keluarga angkatku di samping tidak merosakkan perjalanan program ataupun menyertai sahabat-sahabat ber'perang' di Kuala Lumpur.

Hampir seminggu aku berfikir dan menimbangtara antara 3 pilihan tersebut. Akhirnya, aku memilih untuk ke Negeri Sembilan setelah memikirkan besarnya maslahat dan kecilnya fasad jika aku ke sana. Mungkin tidak ramai yang akan faham mengapa keputusan ini dibuat.

Program follow up ke Negeri Sembilan sungguh menyeronokkan. Dapat bertemu kembali keluarga angkatku, terutama 3 'askar' yang sangat aktif, along, angah dan adik Ammar. Kami telah di'uji' oleh Kak Ramizah untuk menakluk pokok-pokok. Kami semua gagal.

-Along & Angah yang sungguh aktif-

Selepas gagal menakluk pokok-pokok buah-buahan, kami semua melepaskan geram kepada pokok getah. Petang itu kami menghabiskan masa membuat bola getah dan melagakan biji-biji getah di sekitar ladang getah.

-Adik Ammar yang comel lotey-

Pada malamnya, telah diadakan 1 majlis ringkas berserta BBQ. Lucu sungguh gelagat pelajar-pelajar UIA yang membakar ayam di dalam kegelapan malam. Hasilnya, ayam yang dibakar sama hitamnya dengan kepekatan malam.

Keesokan paginya (2/8), kami dikerah ke dusun milik keluarga Abang Hishamudin untuk mengutip buah mata kucing di sana. Semua pergi ke sana pada pagi itu kecuali aku. Aku terlantar di atas katil dek kesihatan yang tidak mengizinkan.

Sebelum bertolak pulang pada tengah harinya, kami sempat singgah di Hutan Lipur Ulu Bendul. Aku sekali lagi tidak dapat menyertai rakan-rakan yang mandi-manda di sana kerana kesihatanku tidak mengizinkan aku berbuat demikian.

Kami tiba di UIA Kuantan dalam pukul 10 Malam.

Tiada ulasan: