Isnin, 8 Jun 2009

Kembara 29 Mei - 6 Jun 2009 (1)


-Sungai Kelong, Pasir Puteh-
-Bukit Keluang, Besut-

29 Mei 2009


11.30 pagi - Bertolak dari Shah Alam (destinasi: Binjai, Kelantan)

1.05 tgh hari - Berhenti makan dan solat Jumaat di Bentong

8.15 malam - Tiba di Kota Bharu. Singgah di gerai depan Masjid Muhammadi. 1 helai jubah, 2 helai baju kurta dan 3 biji kopiah telah diborong oleh kami sekeluarga.

9.45 malam - Tiba di rumah Mek di Binjai.


30 Mei 2009


10.04 pagi - Singgah di Pameran Buku Kelantan 2009 di Balai Islam Lundang bersama dengan adik-adikku. Abah & Umi pergi mengambil Amin di Maahad Sains Tahfiz Berangan, Tumpat.

Aku yang pantang nampak jualan buku (bacanya x pun), sempat membeli 2 buah buku; buku Tokoh-Tokoh Gerakan Islam Abad Moden, tulisan Ustaz Ridhuan Mohamad Noor & Zainudin Hashim dan buku The Indispensable Qualities of a Leader by John C. Maxwell (edisi Bahasa Melayu).

11.30 pagi - Bertolak ke majlis kahwin Che Mah (mak sepupuku) di Sungai Kelong, Pasir Puteh, Kelantan.

-Barang-barang hantaran-


12.30 tgh hari - Tiba di Sungai Kelong. Menunggu ketibaan pengantin lelaki.

Syukur. Akhirnya, Che Mah bertemu jodoh juga. Melihatkan umurnya yang menghampiri separuh abad, siapa sangka akhirnya dia terbuka hati untuk menerima seorang duda yang mempunyai lima orang anak ini sebagai suaminya. Allah Maha Kaya. Hanya Dia yang mengetahui bilakah jodoh kita akan tiba. Tahniah Che Mah. Walaupun melalui jalan yang agak jauh dan panjang, tetapi aturan Allah adalah yang terbaik untuk hamba-Nya.


31 Mei 2009



11.30 pagi - Bergerak dari Sungai Kelong ke Bukit Keluang, Besut. Abah & Umi telah merancang untuk kami sekeluarga bercuti bersama memandangkan masa untuk kami sekeluarga bersama amat terhad.

-Nombor chalet yang kami diami-


12.30 tgh hari - Tiba di Bukit Keluang. Check-in di Bukit Keluang Beach Resort

4.45 petang - Berkelah di Pantai Bukit Keluang

6.30 petang - Pulang ke chalet

-Pantai Bukit Keluang-


8.40 malam - Makan malam di kedai makan terkenal di Kuala Besut, Zul Ikan Bakar. Sungguh seronok dapat makan bersama-sama keluarga di bawah cahaya yang malap, ditambah dengan ikan, udang dan sotong yang sungguh segar..Sungguh menyelerakan dan menyeronokkan..


1 Mei 2009


-Bukit Keluang-

8.30 pagi - Berkelah di Pantai Bukit Keluang sekali lagi. Cuaca yang baik dan suasana yang damai tanpa kesesakan orang ramai di situ. Antara aktiviti yang dilakukan pada pagi itu ialah menjelajah ke dalam gua, operasi menangkap ketam dan permainan kreatif.


11.15 pagi - Bersiap-siap untuk check-out


12 tgh hari - Check out dari Keluang Beach Resort. Selepas makan tengah hari, aku dihantar ke rumah Syazwan (Pokwe) dan yang lain terus bertolak pulang ke Shah Alam.


Bersambung....


* Masa yang dinyatakan di atas hanyalah anggaran kasar penulis

1 ulasan:

imanulhassan berkata...

aku penah gi chalet + pantai tersebut!! lgpon kampung blah ayah tiri kat kg raja, besut.