Khamis, 11 Jun 2009

Semoga Berbahagia Disana Ammar Zulkifli


Pagi tadi aku dikejutkan dengan berita kehilangan seorang sahabat yang pulang menemui ilahi. Akh Ammar Zulkifli telah mengalami satu kemalangan di Mesir yang meragut nyawanya pada usia muda.

Beliau adalah juniorku di DQ dahulu. Selepas satu semester di DQ, beliau melanjutkan pelajaran ke Mesir dalam bidang perubatan. Sebelum masuk DQ, beliau adalah pelajar sekolah MATRI, Perlis.

Diharapkan kepada anda yang membaca entry ini, semoga dapat menghadiahkan bacaan surah Al-Fatihah kepada Allahyarham Ammar dan kepada diri sendiri sebagai muhasabah kepada diri bahawasanya ajal kematian boleh datang pada bila-bila masa

Semoga ruhnya dicucuri rahmat dan berada bersama-sama dengan ruh orang-orang yang Soleh. Ameen Ya Rabbal 'Alamin.
" Tiap-tiap yang bernyawa pasti akan merasai mati. Hanya pada hari Kiamat sahajalah akan disempurnakan balasan kamu. Ketika itu sesiapa yang dijauhkan dari neraka dan dimasukkan ke syurga, maka sesungguhnya dia telah berjaya. (Ingatlah bahawa) kehidupan di dunia ini (meliputi segala kemewahan dan pangkat kebesarannya), tidak lain hanyalah kesenangan yang memperdayakan" ( Surah Ali 'Imran: 185)

1 ulasan:

faizalMS berkata...

innalillahi wainna ilaihi raaji'uun..al-fatihah buat beliau..