Jumaat, 15 Mei 2009

Terima Kasih Adik Nur Syahirah


Semalam adalah hari sambutan hari guru di Tadika An-Najjah, tempat aku mengajar al-Qur'an.

Ada sedikit sambutan dan majlis ringkas dengan menjemput wakil pihak perpustakaan Shah Alam dan diikuti dengan sedikit jamuan.

Setelah selesai menikmati jamuan ringan, aku disapa oleh seorang cikgu yang mengajar di situ.

"Ustaz, tunggu dulu ye.. ada hadiah untuk ustaz"

Aku pun terfikir sejenak..Hadiah apa plak ni. Takkanlah hadiah hari guru. Baru je 2 minggu aku mengajar.

Rupanya, jangkaan aku ternyata meleset. Memang hadiah sempena hari guru untukku. Seorang muridku bernama Nur Syahirah menghadiahkan aku sebuah bungkusan yang berisi tempat letak pen & globe yang tertulis Happy Teacher's Day (gambar di atas dan di bawah)

Walaupun hadiahnya hanyalah satu hadiah yang ringkas, namun aku amat menghargainya. Rasa amat terharu memandangkan aku hanya memulakan pengajaran pada minggu lepas. Itu pun sebagai guru sambilan.

Sebagai pelajar + guru sambilan, pengalaman sebegini memeang jarang diperoleh. Dihargai oleh seorang murid. Baruku sedar bahawa setiap guru amat terkesan jika pengorbanan mereka dihargai walaupun mereka tidak pernah menginginkannya.

Dan yang agak melucukan, aku sebenarnya masih lagi tidak cam antara anak-anak muridku, yang mana satu adik Nur Syahirah. Prestasi yang teruk sebagi seorang guru.

Apa pun, terima kasih adik Nur Syahirah.

Terima kasih jua untuk ke semua guru-guruku yang telah membimbingku sejak aku kecil sehingga kini (Tadika Abim Selayang, Sekolah Rendah Islam Hira', Institut Al-Qur'an Kuala Lumpur, Maahad Muhammadi Lelaki, Pusat Tuiesyen Dinamis, Darul Quran Jakim, Pusat Matrikulasi UIA PJ, UIA Kampus Kuantan)

Terima kasih bukan sempena Hari Guru, tetapi atas segala ilmu yang telah dicurahkan oleh kamu semua dalam membentuk diriku seperti yang dilihat hari ini.



-Allah S.W.T lebih mengetahuinya-

2 ulasan:

faizalMS berkata...

ganah demo,dpt adioh nah!kmah2..;-p

Mohd Nuruddin Mohamed berkata...

Tahniah ustaz. Murnikan niat, teruskan giat. Salam sayang