Isnin, 25 Mei 2009

Menakutkan...


Menakutkan..

Kelmarin, warga Seksyen 7 Worldwide Shah Alam telah dikejutkan dengan kes penculikan seorang kanak-kanak lelaki berusia 12 tahun.

Kronologi peristiwa penculikan semalam (menurut cerita mangsa dan ayahnya):

Selepas selesai bermain bola sepak di padang, dia berjalan pulang menuju ke rumah. Tiba-tiba ada van Rusa berwarna merah berhenti dan bertanya tentang satu alamat yang ditulis di atas kertas. Van itu dinaiki oleh lelaki berbangsa India (jumlahnya lebih dari 1).

Tiba-tiba dia diangkat ke dalam van tersebut. Lelaki-lelaki India di dalam van tersebut bertanya kepada dia, adakah dia anak orang kaya atau tidak. Kalau anak orang kaya, mereka mahu menebus dengan wang. Kalau bukan anak orang kaya, mereka mahu membunuhnya. Dia tidak menjawab dan diikat di dalam van tersebut.

Kuasa Allah, dia terlepas dan berjaya melarikan diri daripada van tersebut di jalan besar pintu belakang UITM menghala ke highway PLUS. Difahamkan, ketika lari meyelamatkan diri, dia dilempari dengan parang dan kapak. Alhamdulillah, balingan tersebut tidak menepati sasaran.

Dia melarikan diri sehingga stesen Petronas berdekatan. Dia mengalami trauma. Habis tidak ingat di mana rumahnya dan siapa ayahnya apabila ditanya oleh orang ramai. Kemudian, dia dihantar ke pondok pengawal keselamatan di kondominium Kristal sehinggalah pihak jemaah surau yang melakukan gerakan mencari secara besar-besaran menjumpainya di sana. Ketika itu dalam pukul 9.30 malam.

Ni adalah sebahagian kisah benar daripada beribu-ribu lagi peristiwa yang sudah berlaku di tanah air kita.

Kepada yang mempunyai anak, adik, cucu, sepupu, anak saudara, awaslah.. berjagalah.. Bahaya sentiasa menanti. Orang-orang yang hatinya busuk sentiasa mengintai peluang untuk menjahanamkan hidup dan masa depan ahli keluarga kita.

Naudzubillah min dzaalik..


Tiada ulasan: