Khamis, 19 Jun 2008

Hati-Hati Dengan Game Yang Menghina Islam

1. Devil May Cry 3

Terdapat satu adegan dalam game tersebut yang memaparkan pintu kaabah sebagai pintu yang menghubungkan di antara dunia syaitan dan dunia nyata. Watak C.G.I. akan membuka pintu tersebut dengan menyerahkan diri kepada kuasa ilmu hitam. C.G.I akan membaca sesuatu yang berbunyi: "wahai pintu yang menghubungkan dunia kegelapan.." [dalam bahasa Inggeris] dan membacanya di dalam kitab yang dipegangnya. Kitab tersebut dipercayai kitab bible kerana C.G.I ada menyebut 7 ayat kemusnahan yg tercatit di dalam bible,  "wrath, sloth, lust, gluttony, dan tiga lagi ayat kemusnahan.



2. Prince Of Persia
Pedang pada watak game ini ada tertulis tulisan kaligrafi Arabic Alphabatic, "Sebarkanlah ajaranku walaupun satu ayat" (Sabda Rasulullah SAW) dan firman Allah, "Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah danRasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar." (Surah Al- Ahzab:71). Game ini seolah-olah mempersendakan ayat-ayat Allah dan Hadith Rasulullah S.A.W.



3. Counter Strike Condition Zero Deleted First Stage

Jika kita sedar, game ini sebenarnya adalah satu pertembungan anatara pihak kafir dan Islam. Sesiapa yang bermain, dia dianggap mewakili pihak Kuffar. Buktinya, setiap kali pihak lawan berjaya ditembak, mereka akan menyebut kalimah ALLAHUAKBAR dan JIHAD. Ini menunujukkan bahawa askar yang ditembak itu adalah askar tentera Islam.

Umat Islam kini diserang dari segenap penjuru termasuk penjuru permainan komputer/play station.

Umat Islam harus berhati-hati dengan serangan yang boleh menggugat akidah terutama kepada kanak-kanak atau remaja yang masih rapuh akar akidah mereka.

-Allah lebih s.w.t. mengetahui segalanya-

Tiada ulasan: