Jumaat, 1 Februari 2008

Memang Kurang Ajar!!!


"Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang (redha) akan kamu sehingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: "Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang benar)". Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan (ilmu) datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu" (Surah Al-Baqarah: 120)

Gambar diatas ialah koleksi permainan LEGO terbaru yang dilancarkan di Denmark. Kerajaan Denmark melalui syarikat permainan gergasi, LEGO terus menyerang umat Islam dengan penghinaan demi penghinaan yang khususnya menyerang Nabi junjungan mulia, Nabi Muhammad S.A.W.

Sebagai seorang Muslim yang cintakan Rasullulah S.A.W., kita harus memainkan peranan kita, tidak kira siapa kita. Jangan hanya mendiamkan diri.

Jika kita ibu bapa, boikot produk Denmark amnya, LEGO khususnya. Jangan biarkan anak kecil kita dipengaruhi oleh permainan-permainan yang boleh merosakkan akidah.

Jika kita seorang pelajar, berilah kesedaran dan penerangan kepada rakan-rakan yang mungkin masih lagi hanyut. Kamu juga harus belajar bersungguh-sungguh agar suatu hari nanti akan lahir tenaga-tenaga mahir yang boleh mencipta alat permainan yang berkonsepkan Islam dan dalam masa yang sama dapat membina syakhsiah berlandaskan ajaran Islam.

Jika kita seorang pemerintah, kitalah yang paling berkuasa. Kita boleh mengadakan kempen kesedaran,memboikot barangan keluaran kuffar dan memutuskan hubungan antarabangsa dengan golongan-golongan laknatullah ilaihi. Tiada ruginya. Malah, lebih beruntung. Itu pun jika kamu semua sedar dan mahu melakukan.

Sebenarnya, semua perkara terletak pada diri kita. Kita yang merubah keadaan, bukanya keadaan yang merubah kita.

Ingatlah, semua perkara akan disoal kelak di hari pengadilan.
"Barangsiapa yang mengerjakan kebaikan seberat zarah pun, nescaya dia akan melihat (balasan)nya. Dan barangsiapa yang mengerjakan kejahatan seberat zarah pun, nescaya dia akan melihat (balasan) nya" (Surah Az-Zalzalah: 7 & 8)

Tiada ulasan: